Vi jobbet med Egon og Elvebyen FK for å lage en matreview-video der laget fikk teste den nye menyen. Målet var å formidle både matopplevelsen og den gode stemningen gjennom ekte reaksjoner og kameratskap. Videoen ble filmet på Egon med fokus på både mat, miljø og energi, og ble levert som innhold til bruk i sosiale medier. Resultatet ble en engasjerende og lettbeint produksjon som viser hvor godt fotball og god mat faktisk passer sammen.
Fotball, mat og ekte reaksjoner foran kamera
Oppdraget gikk ut på å dokumentere hvordan Elvebyen FK opplevde å teste en ny meny. Vi ville lage en video som var ærlig, morsom og full av ekte tilbakemeldinger – en sosial matopplevelse med humor og lagfølelse i fokus. Ved å følge spillerne gjennom måltidet ønsket vi å fange både forventningene, smaken og samspillet rundt bordet.
Vi produserte innholdet med et lett uttrykk, samtidig som vi beholdt en strukturert tilnærming til historiefortellingen. Hovedfokuset var å skape en video som føltes naturlig, underholdende og lett å dele videre i riktige kanaler. En blanding av mat, karakterer og kameratskap.
Fra smånervøs stemning til god flyt og ekte latter
Det er alltid litt spenning når folk ikke er vant til kamera, og flere av spillerne var usikre i starten. Vi sørget for å skape en avslappet stemning, roet ned stresset og lot ting utvikle seg organisk. Når kameraene først rullet, kom personlighetene frem – og det ble tydelig at dette kom til å bli både morsomt og ekte.
Ved å jobbe tett med deltakerne og være fleksible i produksjonen, fikk vi fanget akkurat de øyeblikkene vi ønsket. Smakstesting, små stikk til hverandre, latter og reaksjoner på overraskende retter – alt ble med. Det hele ble til en dynamisk og lettbeint produksjon med høy delingsverdi.
Et sosialt videoprosjekt med god stemning og mye latter
Resultatet ble en video som viser Elvebyen FK akkurat slik de er – en sammensveiset gjeng med humor, ærlige meninger og sans for god mat. Det var mye latter rundt bordet, og det smitter over på innholdet. Her var ikke målet å være glatte og polerte, men ekte og underholdende.
Videoen er laget for sosiale medier, og vi sørget for at både tempo, klipp og uttrykk fungerer godt i formatene der målgruppen faktisk er. En kombinasjon av mat, miljø og mennesker som gjør det både lett å se – og lett å like.